zondag 4 maart 2012

Granny Square / Granny dekentje


Granny square / granny dekentje.

Mijn granny deken haak ik in een stuk door je kunt m ook maken van losse granny's.

Patroon.
Haak 4 lossen en sluit deze met een halve vaste in de 1e losse.


















Haak 3 lossen








Haak 2 stokjes in de ring.







de 3 lossen tellen als het eerste stokje dus je hebt dan 3 stokjes.
Haak 2 lossen






Haak 3 stokjes in de ring



Haak 2 lossen
Haak 3 stokjes in de ring
Haak 2 lossen
Haak 3 stokjes in de ring


Haak 2 lossen en sluiten met een halve vast in de bovenste losse van de 1e 3 lossen die je haakte bij 1.















Hecht hier je draad af en begin met een nieuwe kleur.







Je doet nu je draad dubbel en haalt deze door een hoek heen.










Haak 3 losse ( ik haak deze eerste drie lossen dubbel dit ivm met het afwerken dan zijn je draadjes al enigszins netjes weggewerkt.)








Haak  2 stokjes in de opening







Haak 2 losse 
Haak 3 stokjes in dezelfde opening



Haak 1 losse
Haak 3 stokjes in de volgende opening
Haak 2 losse ( de 2 losse zijn om de hoek om te gaan) 
Haak 3 stokjes in de zelfde opening

Haak 1 losse
Haak 3 stokjes in de volgende opening
Haak 2 losse
Haak 3 stokjes in dezelfde opening.







En zo ga je door tot je bij het eind bent dan haak je 2 losse en sluit je weer met een halve vaste in de bovenste van de 3 losse waar je mee begonnen bent.

Dan hecht je af en ga je weer verder met een nieuwe kleur, je hecht de nieuwe kleur net zo aan als ik hier in het voorbeeld geef, je begint weer in een hoek (ik begin altijd in de zelfde hoek ivm met de draadjes afwerken op het eind)
Haakt 3 lossen enz enzo zo kun je eindeloos doorgaan tot de grote die je zelf wenst.

Je kunt er zoveel mee maken onderzetters, pannenlappen, dekentjes, kussens......

dit is een voorbeeld van mijn babydeken
De deken is nog lang niet af maar om jullie een voorbeeld te geven.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen