woensdag 15 augustus 2012

vroeger was alles anders

De laatste tijd denk ik veel terug aan vroeger....

Vroeger toen we nog onbezorgd buiten konden spelen en we naar binnen moesten als de lampen aangingen.

Vroeger toen je je nergens zorgen over maakte omdat ''alles zomaar uit de lucht kwam vallen''

Twee gulden vijftig zakgeld, waar je een boel van kon kopen.
10 blikjes cola of 8 en een zak chips of een heleboel snoepjes bij de charly.

Een vader en een moeder.

Nu is alles anders, heb ik mijn eigen gezin, koop ik voor die twee gulden vijftig één tijgerbrood, ja echt waar 1 tijgerbrood, met de komst van de euro werd alles in eens zoveel duurder en kan ik voor die twee gulden vijftig 1 brood kopen.

Nee nu is alles anders...

Moet ik mijn vader missen en ben ik meer moeder voor mijn moeder dan ze ooit voor mij heeft kunnen zijn....

Laat ik mijn zoon niet zomaar buiten spelen zoals ik dat kon.

Koop ik elke dag braaf een tijgerbrood en ben ik er echt achter dat niet alles zomaar uit de lucht komt vallen.

Maar soms verlang ik wel eens terug naar die tijd, dat ik heerlijk aan het buiten spelen ben en naar binnen moet als de lampen aangaan, dat ik op vrijdag twee gulden vijftig krijg en er mee mag doen wat ik wil, ja soms zou ik dat wel eens willen en ga dan terug in mijn gedachten en denk aan die mooie herinneringen die ik heb aan mijn jeugd.

Voor even...

Want het leven wat ik nu leef zou ik voor geen goud willen missen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen