donderdag 13 september 2012

#Handige tips op donderdag

Oké ik heb iets nieuws bedacht, op donderdag ga ik handige tips uitdelen!

Dat kunnen allemaal verschillende soorten tips zijn, als ze maar handig zijn!

Voor in het huishouden maar ook voor het knutselen haken etc.!

En dan verzamel ik ze in een nieuw tabblad waar alle tips te lezen zullen zijn.

Heb jij nou ook een handige tip en wil je die delen stuur mij dan een berichtje!


Mijn handige tip(s) van vandaag!
Aangezien ik een dreumes in huis heb en dus met flessen en babyvlekken in aanraking kom en ben geweest.



Handige tips met betrekking op baby's kleine kinderen!




De speen van de fles.

Het speentje even afspoelen en een klein beetje koffiedik in het speentje doen, even met duim en wijsvinger het speentje kneden en goed omspoelen. 
Alle melk restjes zijn er nu uit.

Het flesje.

Deze krijg je goed schoon door een flinke schep koffiedik in de fles te doen, aanvullen met een beetje water met water. 
Dop erop en dan goed schudden. 
Spoel de fles goed om en de fles is weer mooi schoon.

Bovenstaande tip werkt ook met rijst en heet water i.p.v. koffiedik.




Vlekken in kleding.

Voor vlekken van eten smeer je groene zeep op de vlek, (deze groene zeep wordt ook wel zachte zeep genoemd en is te koop bij de meeste drogisterijen/supermarkten onder het merk Driehoek.)

Je kunt de zeep even laten intrekken bij hardnekkige vlekken.
Maar ook meteen in de wasmachine stoppen.
Het werkt ook op olievlekken, voor rode saus adviseer ik het meteen te gebruiken en niet de volgende dag als de vlek al ingedroogd is.

Vlekken van fruit kun je meestal verwijderen door het met kokend water uit te spoelen.

Slaap

En als ouder van zo'n kleine dreumes kom je ook een hoop slaaptekort of kun je zelfs moeilijk in slaap komen.
Neem een kop lauwe kamillethee met een paar druppels valeriaan en je kunt heerlijk slapen.


Dit waren mijn tips voor vandaag.

Heb jij nog een tip voor 

?
Schroom niet ze door te geven!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten