dinsdag 11 september 2012

Mijn eerste photoshop

En ik snap er nog werkelijk geen bal van.....

Eerst maar eens een cursus volgen of zoiets haha.
Alleen het uploaden van mijn creatie bezorgde me zweetdruppeltjes, en dat voor iemand die helemaal geen computeranalfabeet is, maar gewoon nog nooit met photoshop gewerkt heeft.

Ik ben bezig met het oranje poesje uit het boekje minihondjes en minikatjes haken.



Tijdens het wachten op iets bij de pc zat ik te krabbelen ik zag er spontaan een vogeltje in.
Ze schijnen het doodles te noemen tekenen terwijl je ergens anders mee bezig bent.

Doedel

Verschillende doedels
Een doedel (Engels doodle) is een vorm van schetsen, een tekening zonder duidelijk doel, gemaakt door iemand wiens gedachtes ergens anders waren. Het zijn krabbels gemaakt vanuit het onderbewuste. De doedels bevatten soms een verborgen boodschap. Vaak zijn het eenvoudige tekeningen, soms groeien ze uit tot uitgebreide patronen.
Doedelen wordt voornamelijk gedaan door jonge mensen overal ter wereld, met name scholieren en studenten. Deze activiteit vindt meestal plaats tijdens saaie lessen, wanneer de leerlingen gaan dagdromen of zijn afgeleid. Vaak begint een doedel in de kantlijn van een schrift of blocnote, en ontwikkelt zich van daaruit over de pagina.
Doedelen wordt ook gedaan tijdens telefoongesprekken.
De meest voorkomende doedels zijn oogjes, poppetjes, cirkels, vierkantjes, pijltjes en bloemetjes. Daarnaast zijn uitgebreide geometrische vormen populair.



Nou hier komt mijn doodle dan :



Lijkt best wel op een vogeltje nietwaar?

2 opmerkingen:

  1. Mooi beginnetje al voor je poesje!
    En ja, het lijkt wel een eendje je doodle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het poesje ligt er nu nog zo bij, ik begin m te knijpen want als ik alles heb gehaakt zou die in elkaar gezet moeten worden........
      Niet mijn sterkste punt haha

      Verwijderen