vrijdag 23 november 2012

:-(

Ik ben ziek....

Ziek in de zin van ik zit in de ziektewet omdat ik veel pijn heb en omdat het in mijn hoofd allemaal niet zo lekker gaat.

Ik heb fybromyalgie, fybromyalgie is een vorm van reuma.
Bij mij uit dit zich in heel veel spierpijn en geloof mij met deze kou wordt het er niet veel beter van.
Ook verkrampen mijn handen regelmatig,erg leuk (Niet dus!)als je bijvoorbeeld een aardappel aan het schillen bent en je deze niet kan loslaten, of dat dingen uit je handen vallen.
Lopen is ook een behoorlijke inspanning mijn benen voelen soms aan alsof ze van elastiek zijn, en ook krijg ik erg last van mijn bekken tijdens het lopen.

Ik heb ook een lordose,
Een lordose is een natuurlijke kromming van de wervelkolom in voor-achterwaartse richting. Bij een lordose is de bolle kant van de wervelkolom naar voren gericht. Lordoses vinden we in de cervicale en de lumbale wervelkolom. Bij een sterke lordose in het lendegebied spreken we van een "holle rug".
Op zich is dat niet zon grote last op de rugpijn na kan ik daarmee wel prima leven.

En in mijn hoofd gaat het niet helemaal lekker, ik heb in mijn leven iets te veel op mijn bordje gehad en is er een angst ontwikkeld, slaap ik slecht ben ik zeer geprikkeld etc etc.

Ik ga netjes naar een psycholoog doe netjes oefeningen die ik krijg van de mensendieck therapeut maar nee het gaat gewoon niet :-(

Ik ontving gisteren een brief van mijn uwv-arts, hij acht mij wel weer geschikt voor arbeid per 3 december 2012

Maar beste meneer de uwv arts ik ben niet beter!
Dat weet ik dat weet mijn familie en omgeving maar dat weet ook u!

En u kunt niet hebben geconstateerd dat ik in u ogen wel beter ben hoe heeft u dat kunnen doen, door met mij te praten, en mij naar voren en opzij te laten buigen?
Dan heeft u niet goed geluisterd naar wat ik u heb verteld!

Denkt u dat ik erop hebben zitten wachten dat ik erom heb gevraagd????
Dat ik het leuk vindt dat ik op mijn 26e thuis zit achter mijn orchide├źn te wachten tot er eindelijk weer bloemen aankomen?
Dat ik na een dagje naar de dierentuin 3dagen! ja 3 dagen!!!!! ervan bij moet komen dat ik dan amper iets kan doen vanwege de pijn?

Dat ik blij ben dat mijn dochter nog in een buggy zit want na een paar honderd meter lopen zonder ondersteuning gaat het niet meer en ik dus anders andere ondersteuning nodig zou moeten hebben bij het lopen, is dat leuk als je 26 bent?

Dat ik niet lekker kan ravotten of voetballen met mijn zoon zonder dat ik daarvan de gevolgen voel.
Is dat leuk????

Dat als ik gestofzogen heb ik daarna helemaal kapot ben en alles me zeer doet. Is dat leuk???

Dat ik nog geen doekje fatsoenlijk uit kan wringen dat ik geen pot groente meer open kan maken dat een doos met spullen te zwaar is om te tillen allemaal dingen die ik voorheen zonder problemen deed en kon nu niet meer kan doen zonder pijn?
Ik ben stronteigenwijs en probeer uiteraard dingen te doen die ik anders ook deed maar ik zit constant met de gevolgen PIJN en nog meer PIJN!

En dan heb ik het nog niet eens gehad over wat er mijn hoofd allemaal gebeurd.
Dat ik amper naar het winkelcentrum durf te gaan zou ik nog even doorgaan????


Nee u zegt doodleuk mevr u bent weer geschikt om te werken.
Verteld u mij eens hoe u dat voor zich ziet?
Wie mij aan wilt nemen, wetende wat ik heb, wetende dat ik na 1 dag gewerkt te hebben me ziek moet melden en dan bij moet komen van die ene gewerkte dag niet wetende hoe lang dat duurt 1 dag 2 dagen???

Nee mensen die helemaal niets mankeren echt helemaal niets die niks anders doen dan klussen of echt op hun luie reet hun handje ophouden gewoon omdat ze niet willen en omdat het wel lekker makkelijk is zo die mogen thuis zitten met een wia, wajong etc

Ik heb verdorie vanaf het moment dat ik mocht werken gewerkt, Een folderwijk vakantiebaantje bij de Apenheul,Een bijbaan bij de macdonalds, fulltime tuincentrumkassiere, ik heb staan lijmen in een foam fabriek Fulltime!
Toen ik een bbl volgde werke ik 32uur in de week, ik heb fulltime aan een machine gestaan als machineoperator.
Ik heb schoongemaakt als bijbaan.
Ik heb toen mijn zoon er al was fulltime gewerkt op een kantoor waardoor ik hem amper zag, en ik had er ontzettend veel plezier in.

Beste meneer de uwv arts het is geen kwestie van niet willen!!!
Ik kan het gewoon niet meer!
Ik voel me vaker een bejaarde achter mijn orchidee├źn dan een 26 jarige jonge moeder die vol energie hoort te zitten.
Denkt u overigens dat dat leuk is voor mijn gezin?????

Ik ben van nature geen jankerd en klaag niet zo gauw over wat ik heb en voel, misschien zou ik dat eens meer moeten doen, maar daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten want zo ben ik niet!

Het enige wat ik van u had verwacht is een beetje begrip voor mijn situatie dat u geprobeerd had mij te begrijpen en in had gezien dat ik wel degelijk pijn heb!


Zo dat is er uit dit moest het even kwijt!

2 opmerkingen:

  1. Poeh meid, dat is een heel verhaal! Ik heb het met een brok in m'n keel gelezen en ik wordt hier nogal triest van. Mooi dat je het van je afgschreven hebt, soms helpt dat een beetje.
    Hoe kan iemand nu zeggen dat jij kunt werken? Raar hoor.
    Ik vind het ontzettend vervelend voor je, want dit komt er ook nog even bij. En je hebt het al zo moeilijk.
    Sterkte met dat wat hier uit gaat komen. Ik hoop dat je die meneer op andere gedachten kan brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Second opinion aanvragen misschien een optie?
    Daar heb je recht op. Misschien kun je jouw dossier van de psycholoog meenemen, dan sta je sterker. En moeten ze wel verder kijken dan enkel jouw lichamelijke gestel.

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen