zondag 7 april 2013

5K 00:33:28 165/185 69/82

Wat een getallen he........

Nee het is geen bandenmaat ;-)

Wat het wel is?
Nou daar zit wel een klein verhaal aan vast.

Afgelopen 3 Maart tijdens een hardloop wedstrijd van mijn vriend, daagde ik mijn zwager uit........

Ik daagde hem uit ook een wedstrijd te lopen, ik zei tegen hem wij kunnen dat toch ook!

En zo geschiede 5 Maart begonnen wij met trainen elke dinsdag donderdag en zondag liepen wij met behulp van Evy, tot wij bij les 8 waren, toen kwam de wedstrijd waarvoor wij ons ingeschreven hadden wel erg dichtbij.....

We gooiden ons rennen met Evy even in de hoek en ik maakte een eigen schema, 10 minuten hardlopen 3 wandelen tot we de 5km vol hadden gemaakt.
Dit ging eigenlijk best goed in 37 minuten waren we op het 5 km punt, en de afzonderlijke training liep ik
(in de sneeuw) in 35 minuten..........

Echter kreeg ik afgelopen dinsdag last van mijn knie tijdens het lopen en ook donderdag ging het niet goed.
Ik kocht een steunkous voor mijn knie en merkte wel een beetje verschil gelukkig.


Vol goeie moed met een zere knie stonden zwager en ik vandaag in het startvak voor de 5 km loop tijdens de halvevanhengelo 


Zenuwachtig voor we naar het startvak gaan.

Maar het lopen ging in het begin verbazingwekkend goed ik had een lekker tempo erin zitten haalde zelfs nog een paar mensen in, tot ik bij een bergje aankwam, die had ik niet ingecalculeerd en ook nog nooit getraind met hoogte verschillen.
Vanwege mijn zere knie de bult op gewandeld en ook weer afgewandeld na het keren, zwager had ik al die tijd mooi achter me gelaten, en vol goeie moed van hem te winnen was ik op de terug weg naar het FBKstadion, de laatste Kilometer begon mijn knie meer zeer te doen, maar eigenwijs als ik ben ben ik door gegaan, de laatste paar honderd meter zag ik mijn schoonvader staan met Joey en Linsey, en ineens komt mijn zwager mij voorbij rennen.......
Ships....... dacht ik dat laat ik mij toch niet gebeuren en met even aanzetten kwam ik weer naast hem echter deed mijn knie bij elke stap zoveel pijn dat ik geen moeite meer gedaan heb om bij te blijven ik zag de finish en was blij dat ik het gehaald had en zo kwam ik 4 seconden later dan mijn zwager over de finish....

Lachend dat dan weer wel, in tegenstelling tot mijn zwager #rechtsonderinmetgeelshirt




En die 5 Km die liep ik in 33 minuten en 28 seconden Werd ik 165e van de 185 totaal en 69e van de 82 vrouwen.
En dat voor de eerste keer met blessure!

Ik ben trots! 
Trots op mezelf! 


Maar ik ben ook trots op mijn lief! Die doordat hij een blessure had na zijn vorige wedstrijd, amper getraind heeft voor deze wedstrijd en gewoon een goeie tijd heeft neergezet!



Maar ook op mijn kleine grote vent, die vandaag de 1.5 Km heeft gelopen.


Toen hij aankwam werd hij zelfs genoemd door de omroeper,

Hier is Joey ..... Uit Apeldoorn.

Gaat dan je hart nog sneller kloppen van trots!


En sja als ik dan toch bezig ben :-p ik ben ook wel trots op mijn zwager,dat hij niet is afgehaakt!


Hopelijk krijg ik hem zo ver voor nog een revanche wedstrijdje als mijn knie hersteld is............

Dan wil ik hem verslaan.... 4 minuten ofzo........


















2 opmerkingen:

  1. Woehoe, complimenten hoor! Ik vind het echt mega knap, van jullie allemaal!
    Gefeliciteerd en nu maar even rustig aan met die knie!

    BeantwoordenVerwijderen