vrijdag 1 november 2013

HerfstCAL #5 Het egeltje

Deze week het egeltje.


Het egeltje komt van mijn eigen hand :-D

Wat ben je nodig voor het gehaakte egeltje?

Lichtbruin garen.
Bruin garen
Klein stukje vilt
2 oogjes
 (of een knoopje, kraaltje of kruissteekje)
Fluffie / harig garen 
(hoeft niet perse, je kan ook streepjes borduren op zijn lijfje)
vulling.

Patroon egeltje

J begint met de donkere kleur.
  1. 2 lossen, 6 vasten in de 1e lossen / Magische ring 6 vasten in de ring.
  2. 1 vaste, 2 vasten in de volgende  (9)
  3. 1 vaste, 1 vaste, 2 vasten in de volgende  (12)
  4. 1vaste, 1vaste, 2 samenhaken  (9) .Wissel nu van kleur naar licht.
  5. 1vaste, 1 vaste, 2 vasten in de volgende (12)
  6. 1v, 1v, 1v, 2 vasten  (15)
  7. 15 vasten (15)
  8. 1v, 1v, 1v,1v, 2v  (18)
  9. 18 vasten (18)
  10. 1v, 1v, 1v, 1v, 1v, 2v (21)
  11. 21 vasten (21)
  12. 6x 1v, 2vasten  (24)
  13. 24 vasten (24)
  14. 7x 1v, 2 vasten  (27)
  15. 27 vasten
  16. 8x 1v, 2vasten  (30) !
  17. 30 vasten
  18. 30 vasten
  19. 30 vasten
  20. 28 vasten 2 samenhaken  (29)
  21. 27 vasten 2 samenhaken (28)
  22. 2 samenhaken 24 vasten 2 samenhaken (26)
  23. 2 samenhaken 22 vasten 2 samenhaken (24)
  24. 1v, 1v, 2samenhaken (18) hier beginnen met opvullen.
  25. 1 vaste, 2 samenhaken (12)
  26. 2 samenhaken (6)
  27. Draad afknippen door de laatste lussen mazen en afhechten.


Oren
  1. Van een stukje vilt knip je twee rondjes, deze vouw je iets dubbel en zet je met een paar steekjes vast.


Ogen

  1. Je kunt voor de oogjes verschillende soorten kiezen.
  2. Je kunt bij toer 16 ervoor kiezen de oogjes te bevestigen.
  3. Je kunt er ook voor kiezen om knoopjes of kraaltjes te gebruiken.
  4. Heb je geen oogjes knoopjes of kraaltjes, een kruissteekje telt ook gewoon als oogje ;-)

Lijfje
  1. Je kunt ervoor kiezen het lijfje te laten zoals die is en er met een borduurdraad wat streepjes op te maken voor de stekels.
  2. Als je fluffie of harig garen in huis hebt, kun je dit op het lijfje maken.
  3. Ik heb het tot de helft gedaan dus het gedeelte waarop je egel staat laat je dan vrij.Je zet het baan voor baan vast door de naald door een opening te halen, je krijgt een leuk effect met het fluffie garen als lijfje, maar ik laat aan jullie over hoe jullie jullie egel aankleden ;-)




Vilt

Nu het egeltje van vilt.
Ik maakte een klein simpel egeltje zelf, maar vond m wel wat te klein en smal.



Je knipt de delen uit, het snuitje doe je in een andere kleur dan het lijfje.
Je naait het aan elkaar vult het iets op borduurt een oogje en klaar :-D 



Maar ik zou Tamara niet zijn als ik daar toch niet helemaal tevreden mee was, dus heb ik besloten er ook eentje op te zoeken op het net.





Deze heeft net iets meer volume :-D 

Borduurpatroon

In het borduurpatroon van vorige week, stonden de egeltjes al.


Veel plezier weer met deze herfst Cal














1 opmerking:

  1. oww leuk een egeletje.. volgens mij heb ik daar een leuk klein patroontje van..maar ik ga die van jou ook maken!

    BeantwoordenVerwijderen