zaterdag 7 december 2013

Kerst CAL #2 Een sneeuwvlok

Let it snow let it snow let it snow......



Gisteren was het hier echt winter er dwarrelde sneeuw uit de lucht...

Vandaag voor de Kerst Crochet Along dus een sneeuwvlok, want we hopen toch allemaal op een witte kerst.........

Laten wij dan maar vast beginnen met het haken van sneeuw! :-D

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg opgeschreven heb.




Haak een magische ring.

Haak 12 vasten in de ring en sluit met een halve vast in de 1e vaste.

Haak 7 lossen, sla 1 vaste over, 1 stokje in de volgende vaste.  
4 losse sla 1 vaste over, 1stokje in de volgende vaste .
herhalen tot het eind in totaal 6 boogjes
sluiten met een halve vaste in de 3e losse van de 1e 7 lossen.

Haak 1 vaste in het boogje, 2 lossen en 1 stokje in de zelfde boog, 3 lossen en 1 stokje in dezelfde boog.
Haak vervolgens in iedere boog 1 stokje 3 lossen 1 stokje 2 lossen en 1 vaste, sluit met een halve vaste in de 1e vaste.

Haak 1 vaste in de 2 lossen boog, 2 lossen, 1 stokje in de 3 l boog, 5 lossen, 1 vaste in de 2e losse vanaf de naald, 1 half stokje in de volgende losse, 1 stokje in de volgende losse, 1 losse, 1 stokje in dezelfde losse boog (punt), 2 lossen, 1 vaste in de volgende 2 lossen boog.
Herhalen tot het einde sluit met een halve vaste in de 1e.

Afhechten.




Er was een klein foutje in het patroon geslopen doordat ik iets vergeten was, dit is aangepast, nu moeten de sterren wel lukken.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb de andere sterren gehaakt, uit dit patroontje kan ik niet komen. Loop vast op dit stukje aak 1 vaste in het boogje, 2 lossen en 1 stokje in de zelfde boog, 3 lossen en 1 stokje in dezelfde boog.
    Haak vervolgens in iedere boog 1 stokje 3 lossen 1 stokje 2 lossen en 1 vaste, sluit met een halve vaste in de 1e vaste.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de andere sterren gehaakt, uit dit patroontje kan ik niet komen. Loop vast op dit stukje aak 1 vaste in het boogje, 2 lossen en 1 stokje in de zelfde boog, 3 lossen en 1 stokje in dezelfde boog.
    Haak vervolgens in iedere boog 1 stokje 3 lossen 1 stokje 2 lossen en 1 vaste, sluit met een halve vaste in de 1e vaste.

    BeantwoordenVerwijderen