zondag 1 december 2013

Kerst Crochet Along #1 Tweekleurige ster

Het eerste patroontje voor de KerstCAL.

Een tweekleurige ster.

Benodigd:
Twee kleuren garen.
Ik nam de zilver en goud kleurige garen Gloria Brilliant van de Wibra.
Een haaknaald
En natuurlijk een naald en schaar voor het afwerken.
Heb je een man die van vissen houdt? of misschien jij zelf wel! dan heb je vast visdraad in huis deze zullen we gebruiken om de sterren op te hangen, je kan ook ander draad gebruiken hoor!

Patroon

  1. Haak 5 lossen en sluit tot een ring met een halve vaste in de 1e  losse.
  2. Haak 1 losse, haak 10 vasten in de ring, haak een halve vaste in de 1e om de toer te sluiten.
  3. 6 lossen, 1 vaste opening overslaan, halve vaste in de volgende vaste opening. Dit herhaal je 4x dan heb je 5 openingen/boogjes. Sluit de toer met een halve vaste in de 1e losse van het eerste boogje.
  4. Hecht nu je draad af.
Hecht nu in een van de boogjes de nieuwe kleur aan met een halve vaste.

  1. In datzelfde boogje haak je 2 vasten 3 lossen 3vasten, je sluit met een halve vaste in de ring de toer.
  2. In het volgende boogje haak je, 3 vasten 3 lossen 3 vasten en weer sluit je met een halve vaste in de ring. Dit herhaal je tot je alle boogjes behaakt hebt.
  3. Na de laatste halve vaste in de ring, haak je een halve vaste in de eerste steek van toer 1.
  4. Hecht je draad af.

Haak er meerdere of gewoon eentje.

Je kunt mee doen via deze blog maar ook via de facebook pagina  of je doet mee aan allebei!
Er komt weer een apart blogje om je kerst ster te linken!

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je ook voor kerst een CAL organiseert. Hiervoor moet ik wel eerst op pad voor het goede garen.

    Groetjes, Margaret