zondag 5 januari 2014

Crochet Along Dutch crochet

Via de facebook groep Dutch Crochet a granny a day, kwam ik een poosje terug achter een crochet along van een wel hele mooie deken.

De Cal word georganiseerd door twee dames die dit originele patroon vertalen naar het Nederlands en iedere vrijdag een paar toeren bekend maken, in totaal gaat de cal ongeveer 42 weken duren.

Ik besloot ook maar mee te gaan doen, want een deken haken kost veel tijd, en ben zelf altijd bang dat het mij dan te lang duurt voor het klaar is en het dan niet af ga maken.

Ik checkte mijn voorraad op bolletjes saskia en royal acryl en kwam tot de conclusie dat ik bolletjes genoeg heb.


Fluor geel en groen, rood wit blauw paars fuchsia roze grijs creme zwart groen, daar moet ik wel een deken van kunnen maken dacht ik zo.


Vrijdag was het dan zover het eerste deel van de cal.
Ik haakte met fuchsia en blauw de eerste 3 toeren.
Zette 194 lossen op een haakte 2 toeren 1 met halve stokjes en 1 met stokjes.


Nu ik dan begonnen ben duurt het wachten tot volgende week vrijdag wel erg lang, en aangezien ik geen moeite heb met het engelse patroon twijfel ik een beetje of ik niet gewoon op mijn eigen tempo door zou haken, of misschien gewoon wel meerdere dekens te gaan haken.
Wellicht streef je het doel van de cal dan wel voorbij, maar het is toch ook al fantastisch voor de dames om te weten dat dankzij hun initiatief er zoveel mensen dezelfde deken gaan maken.

Ik denk er nog even over na wat ik doe want meerdere dekens haken is misschien ook wel een idee.


Fijne zondag!



1 opmerking: